اهمیت استفاده از لباس کار و ایمنی در مشاغل

لباس کار و ایمنی چیست؟

از لباس کار و ایمنی، برای حفظ ایمنی شخص در شرایطی که مشغول به کار یا فعالیت است؛ استفاده می شود. هدف اصلی از پوشیدن این لباس محافظت از بدن افراد در برابر خطراتی مانند مواد شیمیایی، گرما و حرارت زیاد، احتمال سرایت عفونت و غیره است. در ادامه با مجله هزاره همراه شوید.

موارد استفاده از لباس کار و ایمنی

لباس کار ایمنی در شرایط های خاص از نیروهای کار در مقابل انواع آلودگی ها، بیماری ها، خطر برق گرفتگی، آتش سوزی و انواع خطرات دیگر محافظت می کند. در مواجهه با موارد زیر نیاز است تا از آنها استفاده شود.

  • مواجعه با گرما
  • مواجعه با سرما
  • پاشش مواد مذاب
  • برخورد اجسام و فشار
  • اجسام نوک تيز و برنده
  • مواد شيميايي خطرناک
  • مواد راديو اكتيو

انواع لباس کار و ایمنی

لباس کار و ایمنی با توجه به کاربردهایی که دارند در صنایع گوناگون استفاده می شود.

لباس کار یکسره

این نوع از لباس کار با نام لباس کار سرهمی یا بیلرسوت هم شناخته می شود. این نوع از لباس کار به صورت کامل بدن افراد را می پوشاند. به همین دلیل هم به این پوشش، کاورال هم گفته می شود. استفاده از این لباس کار ایمنی مناسب افرادی است که تحرک زیادی دارند. لباس های کار یکسره به سه دسته خلبانی، دو بنده و سرهمی نسوز تقسیم بندی می شود.

لباس کار دو تکه

لباس کار دو تکه شامل یک کت و یک شلوار، یا یک کاپشن و شلوار است. این نوع از لباس ها در جنس های مختلفی تولید و وارد بازار می شوند.

لباس کار دو بندی

این نوع از لباس کار به شکل دو بنده هستند که با استفاده از دو بند به شلوار وصل می شوند. بنابراین حفاظت کمی برای نیروها ایجاد می کنند. عمدتا از این لباس های کار برای مشاغلی مانند نجاری، تعویض روغنی و غیره استفاده می شود.

روپوش کار

روپوش کار از پرمصرف ترین لباس های ایمنی است. این لباس عمدتا برای افرادی کاربرد دارد که در بیمارستان ها و درمانگاه ها کار می کنند. این روپوش عمدتا نظافت فردی را برای نیروها تامین می کند.

جلیقه ایمنی

جلیقه های ایمنی هم در انواع شبرنگ و خبرنگاری تولید و عرضه می شوند که انواع شبرنگ آن برای مامورین انتظامی، شهرداری و کارکنانی است که در شب کار می کنند. استفاده از جلیقه خبرنگاری موجب هماهنگی میان کارکنان و نظم بیشتر آنها می شود.

لباس کار و ایمنی چیست؟

مناقصات لباس کار و ایمنی

مناقصات مختلفی برای تهیه انواع لباس کار و ایمنی برگزار می شود که شرکت هایی که نیاز به این نوع از لباس دارند فراخوان مناقصه را در روزنامه های کثیرالانتشار، اعلام کرده و شرکت های تامین کننده در صورت دارا بودن شرایط وارد رقابت می شوند. مناقصه گران اسناد و مدارک خود را ارسال کرده و در صورت پیشنهاد بهترین قیمت، برنده مناقصه خواهند شد. مناقصات این حوزه عمدتا در حوزه هایی مانند مناقصه خرید لباس یکسره، مناقصه خرید لباس پرسنل پلیس، مناقصه خرید کاپشن، مناقصه گرمکن ورزشی و غیره صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های سیستم های ایمنی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی