نقطه شروع بهتر: تحلیل جذابی از قیمت نهال بادام برای آغاز باغبانی

نقطه شروع بهتر: تحلیل جذابی از قیمت نهال بادام برای آغاز باغبانی

برای آغاز باغبانی و احداث باغ بادام شما باید یک نقطه شروع بهتر داشته باشید با تحلیل جذابی از قیمت نهال بادام برای آغاز باغبانی می‌توانید تصمیم درستی در مورد خرید نهال بادام گرفته و با  سرمایه اولیه مورد نیاز خود آشنا شوید، موارد زیادی بر قیمت نهال بادام موثر هستند این موارد عبارتند از:

  • نوع نهال بادام و اصالت آن بر قیمت بادام تأثیر می‌گذارد. 
  •  اندازه و ابعاد نهال بر قیمت توافقی آن تأثیر می‌گذارد.
  •  تقاضا و عرضه نهال بادام در بازار 
  •  استفاده از تکنولوژی‌های تولید پیشرفته در تولید نهال
  • هزینه تولید و تکثیر نهال بادام و نیروی انسانی
  •  هزینه‌های حمل و نقل 
  • مالیات و مصوبه وزارت جهاد کشاورزی

در ادامه همراه ما باشید تا هر کدام را به صورت جداگانه توضیح دهیم

قیمت نهال بادام

قیمت نهال بادام  اصیل

قیمت نهال بادام  اصیل گرانتر هست، نهال بادام اصیل و مرغوب از نظر قابلیت رشد، تولید محصول و مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات، بهبود تولید و کیفیت محصول نهایی بادام موثرتر است، این نهال‌ها نسبت به شرایط آب و هوایی و خاکی خاصی می‌توانند مقاومت بیشتری داشته باشند. 

نهالستان برای تهیه نهال بادام اصیل و مرغوب، نیاز به مراقبت‌ها و تخصص فنی بیشتری و همچنین زمان بیشتری داشته و هزینه بیشتری صرف می‌شود، به همین دلیل، نهال بادام اصیل و مرغوب گران‌تر از نهال‌های ساده‌تر و کمتر کیفیت می‌باشد.

قیمت نهال بادام اصلاح شده

قیمت نهال بادام اصلاح شده نسبت به نهال‌های بذری و سنتی بیشتر بوده و به چند عامل مربوط شود. این عوامل عبارتند از:

  • استفاده از تکنولوژی‌های تولید پیشرفته در تکثیر و فروش نهال بادام هزینه بر هست، به هنگام خرید نهال بادام مطمئن باشید که از تکنولوژی‌های جدید و به روز شده برای تکثیر آن استفاده می‌شود.
  • نهال‌های پیوندی و اصلاح شده بادام معمولاً از ارقام برتر و با کیفیت ویژه تولید می‌شوند.
  •  تولید نهال‌های پیوندی و اصلاح شده بادام از طریق روش‌های پیچیده‌تری نسبت به تولید نهال‌های بذری صورت می‌گیرد، فرآیندهایی مانند پیوند زدن، اصلاح و توسعه آنها نیازمند مهارت‌ها و دانش فنی خاص هستند، این موارد می‌توانند هزینه تولید نهال‌های پیوندی و اصلاح شده بادام را بالا ببرند، که در نهایت به قیمت بالاتری برای مشتریان منعکس می‌شود.

هزینه تولید و تکثیر نهال بادام در نهالستان

هزینه تولید و تکثیر نهال بادام در نهالستان بر روی قیمت نهال بادام تاثیر مستقیمی دارد، هزینه یک نهالستان برای تکثیر و فروش نهال بادام شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری بذر یا برداشت نهال از درختان مادر
  • هزینه‌های تقویت بذر یا نهال به منظور افزایش سرعت جوانه‌زنی و رشد
  • هزینه‌های مربوط به فضای نهالستان، شامل زمین، ساختمان و تجهیزات
  •  هزینه‌های نگهداری و سرپرستی نهال با توجه به نیازهای آبیاری، تغذیه، و مراقبت‌های دیگر
  • هزینه‌های مربوط به پایش و کنترل بیماری‌ها و آفات در نهالستان
  • هزینه‌های مربوط به بسته‌بندی و حمل و نقل نهال‌ها به مقصد نهایی.
  • هزینه مربوط به نیروی انسانی را فراموش نکنید، تمامی موارد فوق توسط نیروهای انسانی انجام می‌شود، در نهالستان‌های بزرگ و مادر ده‌ها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال دارند.

توجه داشته باشید که هزینه‌ها ممکن است بسته به نوع نهال و شرایط خاص هر نهالستان متفاوت باشند.

فصل خرید و فروش نهال

فصل خرید و فروش نهال بادام

بهترین زمان برای خرید نهال بادام وابسته به منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی است، در نظر داشته باشید که برای رشد و توسعه بهتر نهال بادام، نیازمند یک زمین مناسب، رطوبت کافی و دمای مناسب هستید؛ به طور کلی، بهار و پاییز فصل خرید و فروش نهال بادام هستند. 

  • در بهار، زمانی که درختان در خواب زمستانی بوده و هنوز برگ‌ها روی آنها ظاهر نشده است، معمولاً بهترین زمان برای خرید نهال بادام محسوب می‌شود. 
  • در فصل پاییز نیز می‌توانید نهال بادام بخرید، در این زمان، ریشه‌های نهال‌ها به خواب زمستانی می‌روند و درختان آماده برای انتقال به زمین جدید هستند. 

در واقع میزان عرضه و تقاضا در فصل بهار و فصل پاییز افزایش می‌یابد و باعث افزایش قیمت نهال بادام می‌شود؛ کشاورزان می‌توانند با پیش خرید نهال ۲ الی ۳ ماه قبل با قیمت کمتر و اقتصادی تر نهاله بادام مرغوب و با کیفیت را خریداری کنند.

تاثیر مالیات و مصوبه وزارت جهاد کشاورزی بر قیمت نهال بادام

نهالستان و مراکزی که به صورت رسمی و تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنم باید از آیین مقررات کشوری تبعیت کنند، تاثیر مالیات و مصوبه وزارت جهاد کشاورزی بر قیمت نهال بادام کاملا مشهود است، قیمت نهال بادام شامل قیمت تمام شده نهال و هزینه‌های تولید، حمل و نقل و فروش است؛ البته با احتساب مالیات و ارزش افزوده به این هزینه‌ها، قیمت نهال بادام افزایش خواهد یافت.

تاثیر مالیات بر قیمت نهال بادام

کلام آخر

در فرآیند پیوند و اصلاح، ارقام مطلوب با استفاده از روش‌های خاصی و به صورت پیوندی بر پایه بادام تلخ تولید می‌شوند، این فرآیند زمان و صبر بسیاری می‌طلبد و باعث بهبود کیفیت و عملکرد آینده درختان بادام می‌شود، به همین دلیل، نهال‌های پیوندی و اصلاح شده بادام با پتانسیل بالاتری برای تولید محصولات مطلوب و با کیفیت بیشتر عرضه می‌شوند؛ این کیفیت و عملکرد بالاتر باعث افزایش قیمت نهال بادام می‌شود.

از طرف دیگر به دلیل کیفیت بالاتر و پتانسیل بهتر نهال‌های پیوندی و اصلاح شده بادام، تقاضا برای آنها نسبت به نهال‌های بذری و سنتی بیشتر است، این موضوع باعث می‌شود که اعتماد مشتریان به کیفیت نهال‌های پیوندی و اصلاح شده افزایش یافته و آنها تمایل بیشتری به پرداخت قیمت بالاتر برای خرید نهال بادام  دارند، در واقع کشاورز بر روی کیفیت نهال و بادام پیوندی سرمایه‌گذاری می‌کند.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

منبع : پالیز نهال

به این نوشته امتیاز دهید

وب سایت هزاره، پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات

جدیدترین اخبار و آگهی های مناقصات را درسایت هزاره ببینید

توسط

منبع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت مناقصه و مزایده

فرم دریافت مناقصه و مزایده

مشاوره رایگان جهت دریافت سرویس اطلاع رسانی مناقصه و مزایده





پیوندها

مطالب پیشنهادی